Soal-Soal Sunda 11 Semester 2

SOAL SUNDA KELAS 11

1. Berita 

2. Novel ↪

3. Biografi 

4. Wawancara 

I. SOAL PILIHAN GANDA

1 Pedaran anu ngalakonkeun kahirupan saurang tokoh, ku panulis sejen.dina pelajaran basa sunda disebutna....

A. Biografi,B. Otobiografi, C. Resensi, D. Notulasi E. Narasi

2 Perhatikeun pernyataan-pernyataan di handap ieu!

·  Degdeg pamadeg

·  Pasualan ngarang

·  Kahirupan keur leutik

·  Kasam tukang di kaluarga

Lamun dititenan, unsur-unsur di luhur mangrupakeun unsur biografi nu bentukna ....

A. Narasi,B. Formulir, C. Deskripsi, D. Argumentasi, E. Profesi

3 Perhatikeun biografi RA. Kartini di handap ieu.

Ngilik bentukna biografi diluhur kagolong ....

A. Narasi,B. Formulir, C. Deskripsi, D. Argumentasi, E. Notulasi

4 RA kartini lahir di ....

A. Jepara Jawa Tengah, B. Jepara Jawa Barat, C. Bandung Jawa Tengah, D. Bandung Jawa Barat, E. Google Images

5 RA Kartini ngadegkeun sakola pikeun wanoja di jepara. Hal ieu mangrupakeun katerangan dina ....

A. Pendidikan, B. Penghormatan C. Caroge, D. Prestasi, E. Pupus

6 Perhatikeun berita di handap ieu ....

RSHS Bandung Rawat Pasien Suspect Virus Corona

Katelahna virus Covid-19, anu mimiti kapanggih di Tiongkok. Terus sumebar ka mancanagara, kaasup ka Indonésia. Malah kiwari geus disebut-sebut dina kaayaan pandemi, anu dina basa Sunda mah disebut usum sasalad.

Disebut kasakit anyar, lantaran mémang anyar-anyar kapanggihna. Komo upama dibandingkeun jeung kasakit urang Sunda baheula mah. Kasakit anu nyerang ambekan (pernapasan), upamana, paling-paling ogé bengék atawa eungap.

Urang Sunda baheula mah percaya, yén kasakit téh asal-muasalna tina hawa kotor jeung kadaharan. Matak papagonna ogé patali jeung kaséhatan, nu utamana mah ukur dua: hirup kudu berséka jeung ulah tambarakan (barangdahar).

Sumber : https://jabarnews.com/read/82791/ngaran-rupa-rupa-kasakit-dina-basa-sunda

 

Covid-19 mimiti kapanggihna ti daerah ....

A. Singapura, B. Jakarta, C. Bangkok D. Bandung E. Tiongkok

7 Ari ngaran nagara nu jadi tempat asal kapanggihna Covid-19 teh nyaeta ....

A. China, B. Korea Selatan, C. Afrka Selatan, D. Indonesia, E. Jepang

8 Ari berita di luhur ditayangkeunana dina ....

A. TV, B. Komputer, C. Radio, D. Internet E. Koran

9 Ari berita sasaruan kecapna jeung .....

A. fitnah, B. warta, C. nota, D. faktur, E. sajak

10 Ari anu berita teh ngandung unsur Who. nyaeta ....

A. saha nu jadi sumber berita, B. dimana kajadianana, C. kumaha peristiwana, D. iraha eta kajadian teh. E. Naha make bet kajadian.

11 Kaasup salah sahiji carita rékaan (fiksi), eusi jeung jalan caritana panjang tur loba bagian-bagianana, diwangun ku basa lancaran, palaku anu ngalalakonna loba, mangsa anu kacaturna lila.

Nu dicaritakeun di luhur teh nayeta ....

A. Puisi, B. Sajak, C. Novel, D. Pantun, E. Sisindiran

12 Ari fiksi teh nyaeta rekaan. lawan tina fiksi nyaeta ....

A. fakta, B. mite C. hoax, D. konsep, E. teu aya nu bener

13 Perhatikeun ringkesan novel di handap ieu ....

BARUANG KANU NGORA

Barang bréh Nyi Dampi nénjo Nyi Rapiah nepika bengong, bet jadi geulis kabina-bina. Bijil cahaya meni mancur. Turug-turug geus lila teu papanggih. Baréto mah can bisa ngomé manéh . Ngomong dina jero atina, “Sameureun Aom Kusman mani kokolopokan palay ka Nyi Rapiah, da sakie geulisna.”

Cék Nyi Rapiah, “Calik Embi! Nyandak naon éta téh?

Walon Nyi Dampi, “Rupi-rupi baé, Lis, aya sinjang, aya kekemben.”

“Cing ninggalan. Ieu bogoh samping kebat. Sabaraha pangaosna?”

Ari anu dimaksud Baruang teh nyaeta ....

A. Sato anu aya di daerah kutub, C. Sato nu aya di Jepang, E. jebakan pikeun ngajailan,

B. Boga duit, D.barahan ka sahandapeun

14 Ari kecap NGORA nu dina judul di luhur maksudna ....

A. jalma nu can kolot, C. pamajikan salaki nu anyar, E. budak satepak,

B. budak nu kokoloteun. D. kolot nu bubudakeun

15 Ari nu disebut samping kebat teh nyaeta ....

A. samping nu nyarung, C. samping nu oblong, E. samping nu teu numbu tungtung jeung tungtung

B. samping butut D. samping nu euweuh tungtungna

16 Perhatikeun hal-hal di handap ieu

a. pangaweruh ngeunaan topik wawancara.

b. profil umum (karakter) nu ngawawancara.

c. kaparigelan ngawawancara

d. etika wawancara

e. perjanjian sareng nu ngawawancara.

f. pertarosan sacara runtut ( tina hal nu umum kanu khusus atawa sabalikna).

Nu lain perkara nu diperhatikeun pikeun wawancara di luhur nyaeta ….

A. Poin a. jeung e., B. Poin a. jeung b., C. Poin c. jeung d., D. Poin a. jeung f., E. teu aya nu bener

17 Hiji wangunan komunikasi lisan dua arah dina wangun tanya jawab, pikeun meunangkeun informasi ngeunaan tujuan nu geus ditangtukeun saméméhna. Nu kieu teh nyaeta ….

A. Fitnah, B. Berita, C. Babad, D. Sisindiran, E. Wawancara

18 Dina prakna wawancara aya anu disebut sasadu. Sasadu teh nyaeta ….

A. Muji nara sumber, B. ngahina nara sumber, C. Menta hampura, D. menta buruhan, E. nyalahkeun nara sumber

19 “Asa acan kenalan, nya?” ceuk Darma Kancana.

“Éh, muhun”, walon Imas, “Nami abdi Imas. Ari ieu nu geulis, Néng Titut. Sobat dalit, tukang nyiwit. Ari nami akang?”

“Darma Kancana.”

Imas ngalieuk ka Titut.

“Ké nya, Tit. Antosan sakedap.”

“Ka mana?” walon Titut rampang-reumpeung.

“Ké sakedaaappp wé. Rék ka ...wésé heula.”

Teu ngadagoan réaksi Titut deui, belenyeng Imas lumpat muru wésé. Puguh wé jadi teu pugug rarasaan. Tur-ter. Keuheul ka Imas , bari jeung atoh.

Dina dialog di luhur, Imas hayang ka wésé téh sigana ukur alesan wungkul. Cing naon alesan sabenerna?

A. Lantaran keuheul ka Titut

B. Sabab keuheul ka Darma

C. Lantaran Imas resep ka Darma

D. Ngarah titut wawuh jeung Darma

E. Lantaran Imas keuheul ka Darma

20 Wawancara nu mangrupa bentuk nganyatakeun bener jeung henteuna berita nu tarima disebutna ….

A. Konfirmasi, B. konfrontasi, C. Diskusi, D. Konsolidasi, E. Kontradiksi

II. SOAL ESSAY

1 Naon bedana antara biografi jeung otobiografi?

2 Naon ari anu disebut berita teh?

3 Lamun hidep rek nyieun warta, kudu nyoko kana rumus nu geus baku, nya eta 5W+1H. Jelaskeun!

4 Aya dua persiapan nu kudu diperhatikeun dina wawancara, jelaskeun!

5 Jieun Otobiografi singkat bentuk narasi!

6 

Pilih jawaban nu pangbenerna!

1. Babasan atawa paribasa anu nuduhkeun kana pang jurung laku hadé nyaéta….

a. Kudu bisa kabula kabalé

b. Ulah koméok méméh dipacok

c. Ulah incah balilahan

d. Umur gagaduhan, banda sasampiran

e. Uncal tara ridueun ku tanduk

 

2. Kudu hadé gogod hadé tagog, hartina….

a. Kudu bisa mawa awak

b. Kudu direncanakan kalawan asak

c. Hadé basa jeung hadé tingkah lakuna

d. Kudu bisa ngajeujeuhkeun rejeki, kudu sina mahi

e. Ulah waka nyebut teu sanggup saacan dicoba

 

“Can digawé geus hayang ménta buruh!”

3. Paribasa atawa babasan anu luyu jeung kalimah di luhur nyaéta …..

a. Mipit kudu amit ngala kudu bébéja

b. Pupulur méméh mantun

c. Cul dog-dog tinggal igel

d. Asa ditonjok congcot

e. Ranggah méméh tandukan

 

4. “Unggal daérah tangtu ngabogaan ciri nu mandiri ngeunaan budayana tur béda jeung daérah séjénna”

Paribasa nu luyu pikeun ngagambarkuen kalimah di luhur nyaéta....

a. Jati kasilih kujunti

b. Uyah mah tara téés ka luhur

c. Ka cai jadi saleuwi ka darat jadi salebak

d. Ciri sabumi cara sadésa

e. Mipit kudu amit, ngala kudu bébéja

 

Paribasa Hartina

1. Legok tapak genténg kadék maké pakéan kumaha ogé pantes baé.

2. Kudu bisa ngeureut neundeun miharep ka nu lain tanding

3. Jati ka silih ku junta pribumi kaéléhkeun ku urang deungeun-deungeun (urang asing)

4. Kuru cileuh kentél peujit kumaha jadina bae, henteu jadi pikiran

5. Landung kandungan laér aisan jadi kabiasaan nu hésé dipiceun

 

5. Pasangan paribasa jeung hartina anu bener nyaéta…..

a. No 1

b. No 2

c. No 3

d. No 4

e. No 5

 

6. “Ulah waka buru-buru nyieun kaputusan, kudu dipikir dibulak-balik heula” 

Babasan anu luyu pikeun ngagambarkeun kalimah di luhur nyéta….

a. Gedé hulu

b. Kejot borosot

c. Panjang leungeun

d. Béngkok tikoro

e. Murag buku bitis

 

7. ... cai dina daun taleus.

Kecap anu merenah pikeun ngalengkepan paribasa di luhur nyaéta….

a. Siga

b. Lir

c. Kawas

d. Ulah

e. Kudu 

 

8. ... ngukur ka kujur nimbang ka awak.

Kecap anu merenah pikeun ngalengkepan paribasa di luhur nyaéta….

a. Siga

b. Lir

c. Kawas

d. Ulah

e. Kudu

 

9. Sumedang Ngarangrangan

Ngarangrangan hartina…...

a. Kaleuleuwihi nuar tatangkalanna

b. Tatangkalan nu mimiti daunna maruragan

c. Tatangkalan anu geus paéh

d. Sirung anu mimiti jaradi deui

e. Dahan tangkal anu mimiti jadi

10. Bandung … ku tangtung.

Kecap anu luyu pikeun ngeusian ungkara basa cacadran di luhur nyaéta….

a. Heurin

b. Ngadeg

c. Loba 

d. Ngalaan 

e. Katempo 

 

Saba Budaya Ka Kampung Naga

 

Kampung Naga téh pernahna aya di jajalaneun antara Garut-Tasikmalaya, nyaéta di wilayah administratif Désa Néglasari, Kacamatan Salawu, Kabupatén Tasikmalaya, Provinsi Jawa Barat. Jarak ti puseur dayeuh Bandung ka Kampung Naga téh kurang leuwih 90 km, lamun dijugjug maké kendaraan kira-kira 2-3 jam.

 

Kampung nu aya di hiji léngkob nu subur téh diwatesan ku leuweung larangan. Anu ceuk urang Kampung Naga mah  éta leuweung nu aya di beulah kuloneun Kampung Naga téh dianggap karamat teu meunang sagawayah disaba, lantaran di jero éta leuweung aya makam karuhun masarakat Kampung Naga. Ari di beulah wétan diwatesanan ku Walungan Ciwulan nu huluwotanana ti Gunung Cikuray Garut. 

 

Kampung Naga kaasup hiji pakampungan nu masarakatna masih nyekel deleg tali paranti titingal karuhunna. Kahirupan sapopoéna masarakat Kampung Naga téh éstu basajan pisan béda jeung pakampungan-pakampungan tatar Sunda séjénna.

 

11. Kampung Naga téh aya di.....

a. Bandung

b. Garut

c. Sukabumi

d. Tasikmalaya

e. Ciamis

 

12. Aya dibeulah mana leuwueng larangan téh?

a. Kuloneung Kampung Naga

b. Kaléreung Kampung Naga

c. Wétaneun Kampung Naga

d. Hareupeun Kampung Naga

e. Kiduleun Kampung Naga 

 

13. Gunung Cikuray aya di....

a. Bandung

b. Garut

c. Sukabumi

d. Tasikmalaya

e. Ciamis

 

14. Kecap “disaba” asalna tina kecap “saba” anu hartina....

a. Kaluar ti imah nuju ka tempat anu jauh

b. Meuntas ka hiji tempat

c. Lumpat ti imah nuju ka tempat anu jauh

d. Balik ka imah

e. Asup ka ka imah anu jauh. 

 

15. Dina wacana di luhur aya kecap “léngkob” anu hartina....

a. Luhur

b. Pasir

c. Hilir

d. Lebak

e. Gunung 

 

16. Tali paranti hartina.....

a. Tambang paranti nalian

b. Budaya anu maneuh

c. Adat istiadat nu geus baku

d. Pageuh dina nyekel prinsip

e. Tali tina tambang

 

Sagala tina Sampeu

 

Jenis sampeu nu dipelak tur dikonsumsi di Cireundeu nyaéta sampeu pait/karikil, nu ku masarakat séjén mah sok dipaké parab ingon-ingon. Lantaran lian ti rasana pait, ogé matak weureu. Nurutkeun Asep Wardiman, mémang sampeu pait goréng lamun langsung dikonsumsi, tapi lamun diolah kalawan apik tur beresih, sampeu pait lian ti gedé kandungan karbohidratna (unggal 100 gr sampeu ngandung énérgi 359 kkal, 86,5 gr karbohidrat, 1,4 gr protéin), ogé gedé pisan kandungan acina.

 

17. Sampeu naon anu dikonsumsi ku urang Cireundeu téh?

a. Sampeu manéhot

b. Sampeu Cilembu

c. Sampeu karikil/pait

d. Sampeu beureum

e. Sampeu aci

 

18. Sampeu anu diolah ku urang Cireundeu gédé pisan kandungan….

a. Vitamin D

b. Acina jeung karbohidrat

c. Vitamin A jeung acina

d. Cai jeung Karbohidrat

e. Gizina jeung Vitamin

 

19. Dihandap ieu kaolahan anu bahan dasarna tina sampeu, nyaéta, iwal…..

a. Colénak

b. Awug 

c. Ulén  

d. Misro 

e. Getuk 

 

20. Saméméhna budak disunatan téh sok dibawa hélaran, dina iring-iringan seni kuda rénggong.

Kasenian daerah kuda rénggong asalna ti ….

a. Subang

b. Majalengka

c. Sumedang

d. Bandung

e. Garut

7 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ARSIP _ BANK SOAL SUNDA 10 | PTS 1 september2022

Bagian 1 dari 3 PANITIA PTS SMA PLUS TAUHIDUL AFKAR     SEMESTER 1 TAHUN PELAJARAN : 2022/2023 MATA PELAJARAN: BASA SUNDA KELAS: 10  GURU PE...